Wednesday, April 16, 2014

Ebook Belajar Asas Blog ~ Rujukan Pertamaku



Teks: Muhariyanti binti Che Mat
Imej: Koleksi Akademi Bekerja dari Rumah

Assalamualaikum.

Setelah lebih seminggu menyertai ABDR, terdapat perubahan dalam jadual harian saya. Sebelum ini jarang online menggunakan laptop, sekarang saya sentiasa membawanya hatta naik ke bilik tidur sekalipun. Selain itu, saya juga perlu melayari internet mencari bahan untuk dimuatkan ke dalam blog serta fanpage. Alhamdulillah, perubahan yang baik untuk saya.

Sepanjang menjalani kelas online membangunkan blog dan fanpage, ebook inilah yang selalu menjadi rujukan saya. Setiapkali menggunakan laptop, pasti ebook ini yang dibaca berulang-ulang kali. Semoga saya mampu menyerap segala ilmu yang dicurahkan pengasas ABDR iaitu Puan Masayu Ahmad.

Tajuk ebook: Belajar Asas Blog
Penulis: Masayu Ahmad
Harga: RM50

Ringkasan Bab:

  • Bab 1: Analisa & Penentuan Blog
  • Bab 2: Langkah Demi Langkah
  • Bab 3: Blog Bisnes
  • Bab 4: Rancang Penulisan
  • Bab 5: Jenis Entri Penulisan
  • Bab 6: Penulisan Berpengaruh
  • Bab 7: Tips Penulisan
  • Bab 8: Motivasi Menulis
  • Bab 9: Asas Suntingan
  • Bonus 1: Teknik Blog Siapkan Ebook

Di sini saya kongsikan sedikit dari ebook tersebut:

Apa yang kita belajar dalam kelas asas blog dan fan page (mula bisnes)
  1. Kelas ini khusus bagi suri rumah yang benar-benar zero tentang urus niaga secara online.
  2. Mahu mula tetapi tidak tahu cara.
  3. Mahu mula tetapi tidak ada produk.
  4. Kelas ini sesuai untuk belajar menjana pendapatan awal RM10, kemudian tingkatkan lagi, RM20, RM50, RM100 begitulah seterusnya (ini adalah tertakluk kepada usaha yang konsisten daripada peserta.)
  5. Kelas ini juga sesuai untuk suri yang sibuk, surirumah sepenuh masa, suri bekerjaya yang mahu buat secara sambilan. Ini adalah langkah awal, kami sediakan berdasarkan permintaan demi permintaan.
  6. Apabila sudah pandai, boleh belajar lagi dengan otai-otai pemasaran yang lain. juga bina jaringan bisnes secara online.
  7. Apa yang kita belajar di dalam kelas ini. Analisa dahulu untuk kenalpasti apa produk yang sesuai/minat/pengalaman. Belajar buat blog kedai online, belajar menulis konsisten, belajar buat borang tempahan, jenis-jenis entri, belajar buat fan page, belajar buat pautan, belajar buat pautan antara blog untuk aliran trafik.
  8. Membina rangkaian pengedar, mencari kenalan baru, mencari peluang bisnes baru melalui jaringan Akademi Bekerja Di Rumah.



Hasil dari blog

1. Menghasilkan lebih 10 manuskrip yang diterbitkan buku dan ebook menggunakan teknik kumpul idea dalam blog.

2.Blog tersiar akhbar di Utusan Malaysia, Ruangan Mega dan Harian Metro.

Sumber: Utusan Malaysia

Sumber: Harian Metro

Sumber: Harian Metro

3. Berkongsi teknik blog, penulisan bersama dalam kelas online Asas blog dan penulisan.

Penulisan bersama menghasilkan ebook

4. Menulis tulisan berpengaruh. Penulis blog dipilih sebagai kolumnis majalah.





Sekiranya berminat untuk menulis mahupun mahu menjana pendapatan di alam maya, anda juga harus mendapatkan ebook ini seperti saya.


Sekiranya sahabat sekalian berminat, boleh hubungi saya:

Email: muhariyanti.chemat@gmail.com
Sms/Whats App: 019-7764245
Facebook: Yanti Che Mat

Salam sayang dari saya.


No comments:

Post a Comment